Aż 11% aktywnych zawodowo obywateli Unii Europejskiej pracuje we własnych domach. Takie rozwiązanie jest z pewnością wygodne, lecz wymaga bardzo dobrej organizacji. Dlatego też podpowiemy wam, jak osiągnąć korzystniejsze efekty pracy, dzięki użyciu kilku prostych sposobów. Pamiętajmy, że czas spędzony w pracy to 1/3 naszego życia. Dlaczego tak ważne są odpowiednie warunki i przemyślana aranżacja przestrzeni?
Dobór miejsca pracy
Po pierwsze należy oddzielić miejsce pracy, od przestrzeni domowej. Najlepszą opcją jest oddzielny pokój z zamykanymi drzwiami. Jeśli jednak takie rozwiązanie nie wchodzi w grę, to nasze miejsce pracy powinno znajdować się z dala od telewizora czy lodówki. Z kolei biuro znajdujące się w jadalni lub sypialni, dobrze jest oddzielić specjalną ścianką, lub parawanem. Jeśli w domu panuje hałas, najlepiej zaopatrzyć się w dźwiękoszczelne słuchawki. Te wszystkie czynniki bardzo pomogą w skupieniu i zachowaniu równowagi psychicznej.
Umeblowanie biura
Podstawowym meblem jest biurko. Najlepiej jest wybrać takie, które posiada kilka szuflad przeznaczonych na dokumenty. Kupując je należy też dobrać odpowiednią wysokość, do wzrostu pracującej przy nim osoby. Skoro za średni wzrost człowieka przyjmuje się 175 cm. to sam mebel powinien mieć 75 cm. Analogiczna sytuacja ma miejsce w przypadku krzesła. Osoby średniego wzrostu powinny siedzieć na wysokości 50 cm. Jakość i wielkość krzesła ma wpływ na efektywność naszej pracy. Jeśli w ciągu dnia kilka godzin siedzimy niewygodnym fotelu, może to spowodować problemy, takie jak zmęczenie, czy bóle kręgosłupa. Krzesło musi też mieć regulowane siedzisko i dobrze aby było wyposażone w wysokie oparcie, zagłówek i podnóżek.
Miejsce na relaks
Tuż obok domowego biura, można urządzić miejsce na relaks. To właśnie w nim będziemy mogli oderwać się na chwilę od pracy i odprężyć. Takie miejsce posiada również inne zalety. Można przy nim do których zbędny będzie nam komputer, lub – jeśli czeka nas spotkanie z klientem zaprosić go właśnie tam.
Oświetlenie
Zdecydowanie najlepiej gdy urządzimy swoje biuro w miejscu, gdzie pada najwięcej światła dziennego. Jeśli miejsce mimo to jest dość ciemne, wówczas ważną rolę odegra sztuczne światło na które składają się żarówki i lampy. Zwróćmy uwagę na to, że dobre światło zapobiega zmęczeniom oczu i pobudza nasza koncentrację.
Pozostałe czynniki
Miłą atmosferę w naszym domowym biurze stworzą również dodatki. Umieszczone na ścianach lub na biurku: zdjęcia, kwiaty, maskotki, lub gadżety związane z naszymi zainteresowaniami. Ostatnim ważnym czynnikiem przy urządzaniu biura jest kolor ścian. Najlepiej jeśli pomalujemy je na biało, żółto lub szaro, gdyż te kolory wpłyną najlepiej na naszą koncentracje i pozytywne myślenie.
Dodaj komentarz